Kā tapa 2014. gada labākā inženierbūve – lidostas “Rīga” skrejceļš

27.03.2015

Būvniecības nozares gada gaidītākajā notikumā “Gada labākā būve Latvijā 2014″ par gada labāko inženierbūvi atzīts ceļu būvniecības uzņēmuma “A.C.B.” renovētais lidostas “Rīga” skrejceļš. Būvniekiem šis projekts bija īpaši izaicinošs – lai netraucētu lidostas darbību, skrejceļa seguma atjaunošanas darbus drīkstēja veikt tikai nakts stundās. Pēc četru mēnešu intensīviem asfaltbetona ieklāšanas darbiem projekts tika noslēgts veiksmīgi un būvnieki ir pārliecināti, ka par skrejceļa virskārtas kvalitāti nevajadzēs satraukties vēl ilgi. “Izskatot pieteiktos darbus, mēs vērtējām visu darba procesu, nevis tikai gala rezultātu,” par žūrijas darbu stāsta Latvijas Būvnieku asociācijas vadītājs Normunds Grinbergs. “Vērtējot šo projektu, īpašu uzmanību pievērsām projekta apstākļiem un problemātikai, ka “A.C.B.” nācās darbus veikt pēc pasūtītāja strikti noteikta grafika, tikai naktīs. Mobilizēt darbus šādā apjomā diennakts tumšajā laikā ir īpaša spēja, ko arī atbilstoši novērtējām,” par godalgas piešķiršanu stāsta Normunds Grinbergs. “Brīdī, kad nonācām pie plānoto darbu realizēšanas, darba laiks tika sarēķināts līdz minūtēm. Būvdarbi objektā tika veikti, nepārtraucot gaisa kuģu kustību lidostā,” projekta gaitu atceras “A.C.B.” projektu vadītājs Dzintars Blumers. “Visi būvdarbi uz skrejceļa tika veikti laika posmā no pusnakts līdz pieciem no rīta, vienā naktī vidēji ieklājot 550 tonnas asfaltbetona. Objektā darbus veicām vairākās maiņās, nodrošinot pastāvīgu darbinieku klātesamību objektā. Pa dienu plānojām, naktī īstenojām,” tā atbildīgais būvdarbu vadītājs Dzintars Blumers. “Šajā projektā tika iesaistīti uzņēmumu grupas labākie speciālisti, tādēļ esam pārliecināti, ka pie šiem darbiem nebūs jāatgriežas vēl ilgi,” stāsta Dzintars Blumers. “Īpašu uzmanību esam pievērsuši plaisu jautājumam, kura risināšanā izmantojām jaunākās tehnoloģijas un ārvalstu pieredzi. Skrejceļa virskārtas atjaunošanā izmantojām saistvielu un ģeorežģi ar elastīgām īpašībām, lai, pat notiekot betona segas pārvietojumiem, tie tiktu izkliedēti zem atjaunotā seguma. Šādā veidā maksimāli tiek ierobežota plaisu veidošanās, lai atjaunotā seguma kvalitāte saglabātos atbilstoša lidostas prasībām. Tas gan nenozīmē, ka pēc gadiem neparādīsies kāda plaisa, tas nozīmē, ka, izmantojot pasaulē attīstītākās tehnoloģiskās inovācijas, esam maksimāli samazinājuši plaisu rašanās iespējamību,” atzīmē atbildīgais būvdarbu vadītājs Dzintars Blumers. Godalgu ieguvušā projekta ietvaros atjaunoti 2550 metri skrejceļa seguma 55 metru platumā, 34 naktīs īstenota asfaltbetona seguma frēzēšana un apakškārtas ieklāšana, 13 naktīs paveikta plānkārtas asfaltbetona seguma ieklāšana. Kopumā skrejceļa segas renovācijas darbiem tika izmantotas 24 500 tonnas asfaltbetona. VAS “Starptautiskā lidosta Rīga” skrejceļa segas renovācijas darbi norisinājās 4 mēnešus, izmaksājot 5,6 milj. EUR. Skates „Gada labākā būve Latvijā 2014” mērķis ir noteikt un popularizēt viskvalitatīvāk uzbūvētās, ekspluatācijā efektīvākās un drošākās būves Latvijā 2014. gadā, veicināt profesionālo izaugsmi un darba kvalitāti nozarē, izteikt atzinību, popularizēt labos piemērus, kā arī motivēt nozares pārstāvjus jauniem sasniegumiem.

Nākamā ziņa
Atpakaļ uz ziņām

Arhīvs