Starptautiskajā lidostā “Rīga” pabeigta vērienīga manevrēšanas ceļu renovācija
7.10.2016Pēdējos mēnešos starptautiskajā lidostā “Rīga” norisinājās vērienīgi manevrēšanas ceļu B un F seguma atjaunošanas darbi, kurus veica ceļu būves uzņēmums “A.C.B.”. Starptautiskā lidosta “Rīga” jau vairāk nekā 15 gadus uzņēmumam uztic veikt dažādus būvniecības un rekonstrukcijas darbus. Šogad kopējais manevrēšanas ceļu darbu apjoms bija 25 123 kvadrātmetri un to rekonstrukcijas darbos bija iesaistīti vairāk kā 20 ceļu būves tehnikas un transporta vienības un ap 50 nozares darbinieku, strādājot gan dienas, gan nakts stundās, lai neietekmētu lidostas darbību.
Uzņēmums “A.C.B.” dažādus lidostas infrastruktūras renovācijas darbus veic jau vairākus gadus, šogad projekta kopējais budžets bija 900 000 eiro. Īpaša nozīme šāda līmeņa projektos vienmēr ir saliedētam un profesionālam komandas darbam, kas nozīmē arī ciešu sadarbību ar pasūtītāju – starptautisko lidostu “Rīga”. Atšķirībā no daudziem citiem projektiem, būvnieku sadarbība ar pasūtītāju ir īpaši cieša, jo pasūtītājs regulāri atrodas būvlaukumā, lai uzraudzītu un saskaņotu katras dienas darbu gaitu. “Lai lidostā uzsāktu būvdarbus , mūsu darbiniekiem ir jāiziet speciāla apmācība, arī šogad un arī tiem, kuri iepriekš šo apmācību jau bija izgājuši, tā bija jāiet atkārtoti, jo lidostā notiek regulāras izmaiņas. Tā kā projekts tiek īstenots atbilstoši Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) standartam, tam noslēdzoties, visam jāatbilst standartā ietvertajām prasībām,” norāda projekta vadītājs Edmunds Zonbergs.
Manevrēšanas ceļu būvniecība, salīdzinot ar autoceļiem, ir krietni atšķirīgāka ar segas konstrukciju un tās nestspēju, jo lidmašīna un automašīna ir divi atšķirīgi pārvietošanās mehānismi. Lidostā segas konstrukcija ir daudz biezāka, jo tur manevrēšanas ceļiem slodze ir daudzkārt lielāka. Uz šosejas, atkarībā no satiksmes intensitātes, asfalta kārta ir 10 – 25 cm biezumā. Arī uz manevrēšanas ceļiem asfalta biezums ir tāds pats, savukārt pamatnes – šķembu kārtas biezums jau ir lielāks, un vietām zem asfalta vēl ir betona kārta, kuras biezums atšķiras katra projekta ietvaros. Šajā gadījumā manevrēšanas ceļi netika būvēti no jauna, bet gan atjaunoti, uzlabojot esošo konstrukciju. Autoceļiem šķembu slānis ir 25 – 30 cm biezumā, savukārt lidostā zem brauktuves tās ir aptuveni 50 cm līdz viena metra biezumā.
“Salīdzinot lidostas ceļu rekonstrukciju ar mājas celšanu, kopumā tiek izmantots maz materiālu – smiltis, granīta šķembas, ģeorežģi, ģeotekstili, dažādas caurules elektroinstalācijai, elektrības kabeļi, apgaismojuma lampas, asfaltbetons u.c. Renovācijas darbos tika iesaistīti ekskavatori, greideri, asfaltbetona ieklājēji, asfaltbetona veltņi, autotransports, kā arī tehnika, ar kuras palīdzību asfalta segumā iebūvē specifisko lidostas apgaismojumu. Vienu dienu objektā var būt trīs, savukārt citu jau vairāk kā 10 tehnikas vienības. Tāpat ir arī ar darbiniekiem – vienu dienu tie var būt pieci cilvēki, otru savukārt 50 un pat 70,” turpina Edmunds Zonbergs.
Uzņēmuma “A.C.B” 2014. gadā renovētais lidostas “Rīga” skrejceļš tika atzīts par labāko inženierbūvi būvniecības nozares gada gaidītākajā notikumā “Gada labākā būve Latvijā 2014”. Savukārt “Gada labākā būve Latvijā 2015”, nominācijā “Inženierbūve”, uzvarēja pilnsabiedrības “ACB&Strabag” veiktā VAS Starptautiskās lidostas “Rīga” pirmā perona rekonstrukcija.