Pēdējo četru gadu laikā “A.C.B.” renovē iekšpagalmus 350 basketbola laukumu platībā
6.09.2016Jau ceturto gadu turpinās Rīgas Domes aizsāktā programma, kuras ietvaros paredzēts salabot Rīgas iekškvartālus. Programmas ietvaros “A.C.B.” uzņēmumu grupa pēdējo četru gadu laikā ir veikusi iekšpagalmu renovācijas darbus, kuru laikā ir atjaunotas vairāk nekā 150 000 m2 brauktuvju virskārtas, kas ir pielīdzināms gandrīz 350 basketbola laukumiem. Arī šogad programmas ietvaros no maija līdz septembrim Rīgā, Pārdaugavā tika veikta vairāku iekškvartālu piebraucamo un koplietošanas ceļu renovācija, sakārtojot iekšpagalmu infrastruktūru, veicot asfaltēšanas un bruģēšanas darbus, pilnībā likvidējot bedres un citus iekšpagalmu segumu un ietvju bojājumus.
Šogad asfalta atjaunošana iekškvartālos tika veikta vairāk kā 900 000 eiro apmērā, savukārt bruģakmens atjaunošana 300 000 eiro apmērā. Iekškvartālu darbos tika mainīts brauktuves un ietves segums, betona apmales, atjaunots zāliens un veikti apakšzemes lietus ūdens kanalizācijas tīklu remontdarbi.
“Iekškvartālu renovācijas darbi Rīgas pilsētā notiek jau ceturto gadu, dažās vietās remontdarbi nav veikti vairāk nekā 25 gadus. Šogad projekta laikā māju pagalmos tika izbūvēti jauni ceļi un ietves, pazeminātas apmalītes ērtākai kustībai riteņbraucējiem, cilvēkiem ar speciālām vajadzībām un jaunajām māmiņām. Lai remontdarbu laikā panāktu labu rezultātu – kvalitatīvi sakārtotu iekškvartālus, aicinājām iedzīvotājus būt saprotošiem pret pārvietošanās un automašīnu novietošanas ierobežojumiem, kā arī papildu troksni. Jāatceras, ka remontdarbi nav mūžīgi, bet sakārtoti iekškvartāli ir ieguvums ikvienam iedzīvotājam,” uzsver “A.C.B.” uzņēmumu grupas projektu vadītājs Āris Šmats.
Projekta laikā nācās saskarties ar vairākiem sarežģījumiem ne tikai dramatisko laikapstākļu dēļ, kuri valdīja šovasar, bet bija arī dažādas problēmas ar tehniku un nesaskaņas ar iedzīvotājiem. Piemēram, veicot kāda iekšpagalma remontdarbus, kāds tur dzīvojošais kungs atstāja savu automašīnu, nereaģējot uz aizrādījumiem to nedarīt. Lai šo mašīnu aizvestu projām ar evakuatoru, tika izsaukta pašvaldības policija, taču pēc likuma, tai nekustīgi jānostāv kādu laiku, līdz to var vest projām. Šāda veida situācijās cieš ne tikai uzņēmums, strādājot nestandarta apstākļos un ieguldot vairāk līdzekļu, lai darbs tiktu paveikts, bet arī citi iedzīvotāji, jo tas var ietekmēt projekta nodošanas laiku. Savukārt lietus dēļ, kas šajā vasarā bija gandrīz katru dienu, būvdarbu veicēji bieži vien nevarēja veikt remontu, jo stiprais lietus varēja sabojāt jau izbūvētās seguma konstrukcijas.
Āris Šmats stāsta, ka remontdarbu laikā ir bijušas arī kuriozas situācijas: “Padomju laikā daudzas izbūvētās lietus ūdens kanalizācijas akas ir regulāri pilnas ar ūdeni jo tas neaiztek prom. Lai varētu īstenot plānotos darbus, izsaucām speciālu aku skalotāju brigādi, lai izskalotu akas un ļautu ūdenim aiztecēt. Izrādās, ka no šīm akām prom iet tikai vienu metru gara caurule, un savienojošā caurule nemaz nav izbūvēta, tāpēc ūdens nekur tālāk nemaz neaiztek, krājas akā un pludo, kā rezultātā cilvēki 20 – 30 gadus ir neapmierināti ar milzīgo peļķi, kas izveidojusies pagalmā. Padomju celtnieki visticamāk vienkārši kanalizācijas akas nav izbūvējuši pilnvērtīgi pēc nepieciešamajiem standartiem, un tādējādi radušās šāda veida situācijas. Šoreiz, veicot remontdarbus, centāmies tās atrisināt, lai cilvēkiem vairs nav jāsaskaras ar šāda veida problēmām.”
“Lielajos ceļu būves projektos pārsvarā ir mehanizētās tehnikas darbs, cilvēku roku darbs ir tikai kādi 10%. Savukārt renovējot iekškvartālus, 60% ir roku darbs, un attiecīgi mehanizētās tehnikas darbs tikai 40%. Salīdzinot asfalta ieklāšanu un bruģēšanas darbus iekšpagalmos, jāatzīst ka bruģēšana ir krietni sarežģītāka. Ja asfaltu klāj ar asfalta ieklājēju, tad bruģis tiek likts ar rokām, kā arī atsevišķi bruģa gabaliņi , kurus nav iespējams ieklāt veselus ir jāpiezāģē. Jāpiemin, ka vietās, kur ir ietves taisnie gabali, bruģis tiek likts ar speciālu iekārtu, kas spēj nolikt veselu kvadrātmetru uzreiz,” papildina Ā.Šmats.
Šogad asfaltēšanas darbi notika Anniņmuižas ielā 50 un 40e, Bauskas ielā 203-207, Dreiliņu ielā 14,16, 18, 20, Jaunsaules ielā 7a, Kalnciema ielā 57, Kurzemes prospektā 126, Ozolciema ielā 32, Slokas ielā 142, Stagaru ielā 4 un Tapešu ielā 43-44. Savukārt bruģēšanas darbi norisinājās Anniņmuižas bulvārī 50, Baltā ielā 11, 11/1, Ernestīnes ielā 9, 9/1, Jaunsaules ielā 18b, Kapseļu ielā 4d, Kalnciema ielā 48/50, Klīveru ielā 1, Līvciema ielā 9/1, 9/2, Usmas ielā 17 un Stūres ielā 7.