“A.C.B.” paraksta vienošanos par Lietuvas lidostas skrejceļa rekonstrukciju
22.02.2017“A.C.B.” šodien, 22.februārī, Lietuvā parakstīja vienošanos ar Viļņas Starptautisko lidostu par skrejceļa rekonstrukciju, kas tiks uzsākta jau šī gada martā un norisināsies līdz gada beigām. “A.C.B.” lielākajā Lietuvas lidostā veiks rekonstrukcijas darbus gandrīz 19 miljonu eiro vērtībā. Būtiskākās no pārmaiņām Viļņas lidostā būs 4 slāņos izbūvētais lidostas skrejceļš ar asfaltbetona segumu 150 tūkst. m² platībā un lidjoslas seguma pastiprināšana, jaunākas klases gaismu sistēma, kas cita starpā vienā virzienā ļaus drošāku lidmašīnu nosēšanos miglas apstākļos.
Jāpiebilst, ka rekonstrukcijas darbu laikā Viļņas lidosta tiks pilnībā slēgta uz 35 dienām – no 14. jūlija līdz 18. augustam. Vairums aviosabiedrības lidojumus novirzīs uz Kauņas lidostu.
“Pacelšanās un nolaišanās ceļu stāvoklis ir viens no svarīgākajiem infrastruktūras posmiem lidostas darbībā. Pēdējo reizi Viļņas lidostas skrejceļš tika rekonstruēts pirms vairāk nekā 20 gadiem, tāpēc šis projekts ir vitāli nepieciešams mūsu lidostai. Ir svarīgi saprast, ka nerekonstruējot skrejceļus tagad, ļoti drīz Viļņas lidosta vairs neatbildīs drošības prasībām, un galvenajā valsts lidostā nenotiks ne lidmašīnu pacelšanās, ne nolaišanās,” stāsta Viļņas Starptautiskās lidostas direktors Ģedimins Almants.
“A.C.B.” Viļņas Starptautiskās lidostas rekonstrukcija piešķirta konkursa rezultātā, uzvarot ar labāko piedāvājumu. Jau 20 gadus “A.C.B.” regulāri veic darbus Rīgas Starptautiskajā lidostā, t.sk. pēdējo gadu laikā bijis iesaistīts skrejceļa renovācijas, peronu izbūves un rekonstrukcijas darbos, būvējis manevrēšanas ceļus, veicis gaismu sistēmas modernizāciju. “A.C.B.” Rīgas Starptautiskajā lidostā realizētie projekti guvuši profesionālu atzinumu – 2014.gadā par gada labāko inženierbūvi atzīts renovētais skrejceļš, bet 2015.gadā – pirmā perona rekonstrukcija. Uzņēmums arī veicis darbus NATO lidostā Lielvārdē. “A.C.B.” kopējais tikai lidostās realizēto projektu apgrozījums pārsniedz 130 milj. eiro.
“Šī pieredze mums ļauj apgalvot – lai arī Viļņas lidostas rekonstrukcijas projekts ir izaicinošs, mūsu rīcībā ir zināšanas, tehniskā un inženieru kapacitāte, lai būtu pārliecināti par savu par darbu kvalitāti. Īpaša nozīme šāda līmeņa projektos vienmēr ir saliedētam un profesionālam komandas darbam un visu iesaistīto pušu – pasūtītāja, būvnieku, partneru, būvuzraugu atbildība un sadarbība,” uzsver uzņēmuma “A.C.B.” valdes priekšsēdētājs Valdis Lejnieks.
V. Lejnieks papildina: “Izaicinošā Viļņas lidostas darbības pārtraukšana 35 dienas ir tikai aisberga redzamā daļa. Pirms tam veicami būtiski priekšdarbi gan projektēšanā, gan darbu plānošanā, darbu veikšana grafikos un izbūvē objektā jau no šī gada marta.”
Viļņas lidostā tiks veikta skrejceļa rekonstrukcija, atjaunojot ne tikai tā segumu, bet arī pilnībā pārbūvējot pārējo ar to saistīto infrastruktūru – mainot un atjaunojot saistītās elektroinstalācijas, izbūvējot jaunas gaismu sistēmas, izveidojot jaunas drenāžas un meliorācijas sistēmas ūdens savākšanai un novadīšanai. Turklāt lidjoslas seguma pastiprināšana nodrošinās, lai, piemēram, gadījumos, kad lidmašīna paceļoties, novirzās no skrejceļa, netiktu nodarīti būtiski bojājumi infrastruktūrai un tādējādi – arī kavēta lidostas darbība. Vienā virzienā tiks izbūvētas CAT III gaismu sistēmas, kas ļaus būtiski palielināt drošību nolaižoties lidmašīnām miglas laikā. Skrejceļa abās pusēs tiks modernizēta arī tuvošanās gaismu rekonstrukcija. Turklāt, visā gaismu rekonstrukcijā paredzēts izmantot mūsdienīgāko LED apgaismojumu, kas nodrošina ne tikai košāku gaismu un tādējādi labāku apgaismojumu, bet arī samazinās Viļņas lidostas elektrības patēriņu turpmākajā ekspluatācijā.
Līdzīgi kā lidostas Rīgas gadījumā – mēs plānojam, ka darbi Viļņā notiks gan dienas, gan nakts laikā. Tas, protams, prasa ļoti precīzu darbu plānošanu un resursu mobilizāciju. Taču šāda pieredze mums nav neparasta – pēdējā no rekonstrukcijas projektiem Rīgas lidostā darbi tika veikti bez lidostas darba pārtraukšanas, t.sk. strikti ierobežotajā nakts laikā. Mēs varētu apgalvot, ka Viļņas lidosta ar šo projektu būtiski uzlabos savu konkurētspēju reģionā un regulāras uzturēšanas gadījumā nākamos 20 gadus varēs nedomāt par sava skrejceļa kvalitāti,” stāsta “A.C.B.” tehniskais direktors Dzintars Pomers.