300 būvnieki atjauno lidostas „Rīga” 1.peronu
26.05.2015Pēdējos mēnešos starptautiskajā lidostā „Rīga” norisinās vērienīgi pirmā perona remontdarbi. Kopumā remontdarbos iesaistīti vairāk nekā 300 ceļu būvniecības nozares darbinieki no Latvijas un Vācijas. Būvnieki ar lidostas pārstāvjiem projekta laikā sadarbojas kā cimds ar roku, lai pasažieri justu pēc iespējas mazāk neērtību un lidosta pēc remontdarbiem kļūtu ērtāka gan tās darbiniekiem, gan pasažieriem.
Būvdarbu vadītājs ceļus salīdzina ar zobu labošanu: “Ļoti ilgi neejot pie zobārsta, kādā mirklī tos ir jārauj ārā un jāaizstāj ar mākslīgajiem, kas var izmaksāt daudz vairāk, nekā apmeklēt zobārstu regulāri. Tāpat ir arī ar ceļiem un segumiem – arī lidostas projekts ir kā profilakse. Laicīgi tiek mainīta nodilusī seguma virskārta, lai novērstu tālāku pamatnes bojāšanos. Notiek arī pamatnes rekonstrukcija tur, kur tas jau ir nepieciešams, tādejādi izvairoties no apjomīgākiem remontdarbiem nākotnē,” atklāj pieredzējušais „A.C.B.” būvdarbu vadītājs Edmunds Zonbergs.
Šis projekts ir īpašs ar augstām drošības prasībām un ar to, ka būvdarbi jāveic, pēc iespējas mazāk ietekmējot lidostas darbu. Šādos projektos īpaša nozīme ir saliedētam un profesionālam komandas darbam. Tāpat komandas darbs nozīmē arī ciešu sadarbību ar pasūtītāju – lidostu “Rīga”. “Lidostā nav kompromisu, bet ir lēmumi – vai nu var, vai nu nevar. Un tad jāatrod, kādā veidā var,” tā Edmunds Zonbergs, stāstot par ciešo sadarbību ar lidostu. Kamēr citos objektos pasūtītājs reizi nedēļā vai biežāk apseko darbu gaitu, lidostā roku uz pulsa tur pat vairāki departamenti.
„Galvenais šajā objektā ir drošība – norobežot visu darbu zonu no lidmašīnu un pasažieru plūsmas. Lielākais izaicinājums ir organizatoriskā, nevis inženiertehniskā ziņā. Tieši no menedžmenta viedokļa ir ļoti svarīgi visu sakārtot tā, lai lidosta var droši funkcionēt un mēs viens otram netraucētu,” stāsta galvenais projekta vadītājs Edmunds Zonbergs. „Tā kā padomju laikā uzlietais betons savu ir nokalpojis, šo remontdarbu laikā sagatavosim pamatni nākamajiem 20-30 gadiem,” stāsta Edmunds Zonbergs.
Starptautiskās lidostas „Rīga” pirmā perona rekonstrukcijas kopējais darbu apjoms sasniedz aptuveni 57,9 tūkstošus kvadrātmetru; darbos ietilpst esošās densifalta segas demontāža, betona segas izbūve, asfaltbetona segas izbūve, apkalpes ceļu izbūve, lietus kanalizācijas kolektora, apgaismas stabu izbūve un citi darbi. Publiski izziņotajā konkursā par projekta īstenošanu piedalījās divi pretendenti un par uzvarētāju tika atzīts piegādātāju apvienības „ACB & Strabag” piedāvājums. Pretendenta piedāvātā līgumcena ir 8,909 miljoni eiro.