1980. gados Vanšu tilts pie Daugavas kreisā krasta līdzekļu trūkuma dēļ tika izbūvēts tikai daļēji. Tagad projekts ir pilnībā pabeigts, padarot satiksmi šajā vietā ērtāku, ātrāku un drošāku.

Dienvidu tilta celtniecības mērķis bija izveidot Rīgā drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kura tiktu izmantota, apbraucot Rīgas centru.

Starptautiskā lidosta "Rīga" kļuva modernāka un drošāka – atjaunots skrejceļš un izveidota nepieciešamā infrastruktūra.

Objektam tika veikta nepieciešamā izbūve, lai tas atbilstu nepieciešamajām minimālajām militārajām prasībām (MMP) lidlaukiem saskaņā ar NATO Lidlauku kritērijiem un standartiem (Bi-SC 85-5).

Saulkrastu apvedceļš ir lielākais no jauna būvētais infrastruktūras objekts neatkarīgās Latvijas vēsturē un pirmais no jauna būvētais lielceļa posms pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas.

Projekts, kas prasīja netradicionālus risinājumus, lai respektētu apkaimes telpas izjūtu, iemītnieku prasības un tuvu brauktuvei augošo vērtīgo koku bioloģiskās īpatnības.

Salaspils-Babītes apvedceļa mērķis bija nodrošināt satiksmes intensitātei un sastāvam atbilstošu nestspēju, drošības līmeni un autobraucēju komfortu.

Daugavas kreisajā krastā, Mārupes pagastā tikai 10 minūšu brauciena attālumā no Rīgas centra ir tapis pavisam jauns, labiekārtots ciemats "Sēļi".

Publiskā lietošanā esošo pagalmu un piebraucamo ceļu labiekārtošana un remonts Rīgā.

Līguma izpildes ietvaros veikti arī meliorācijas darbi, elektroapgādes un apgaismojuma tīklu izbūve, ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšanas darbi, uzstādītas ceļazīmes un veikti apzaļumošanas darbi.

Completed work

EUR 2,7 M

Time of execution

August 2010 – 30 September 2011

Customer

VAS Latvijas Valsts ceļi

General building contractors

AS A.C.B.

Reconstruction of the A5 Highway Riga Bypass (Salaspils–Babīte) spanning the stage from 2.76 – 6.98 km

The objective of the Salaspils-Babīte Bypass was to ensure a traffic bearing capacity corresponding to the intensity of traffic and its composition, as well as the required safety level and drivers’ comfort.

The A5 Highway Riga Bypass is a top category Latvian highway, part of the Riga Bypass and part of the VIA Baltica with international significance and is part of the European road network (a stage of the E67 and E77 Highway). It ensures transit traffic between Tallinn, Riga, Bauska, Vilnius, Kaunas and Warsaw.

In total, 4.22 km of road was rebuilt.

Completed work

Chip and curb surface: 2422 m2

Construction of an asphalt concrete surface: 46,4k m2, including using SMA11 asphalt concrete: 43,2k m2

Construction of a concrete and stone paving surface: 5910 m2

Construction of concrete carriageway curbs: 3510 m

Construction of concrete pavement curbs: 252 m

Construction of concrete gutters: 3130 m

Installation of carriageway barriers: 5870 m

Construction and reconstruction of rainwater sewerage, construction of power supply communications and reconstruction of low voltage networks, and installation of road signs

Application of horizontal carriageway signs: 117 m2

Installation of metal safety barriers: 44 m

Greenery and landscaping of the adjoining territory: 30,8k m2