1980. gados Vanšu tilts pie Daugavas kreisā krasta līdzekļu trūkuma dēļ tika izbūvēts tikai daļēji. Tagad projekts ir pilnībā pabeigts, padarot satiksmi šajā vietā ērtāku, ātrāku un drošāku.

Dienvidu tilta celtniecības mērķis bija izveidot Rīgā drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kura tiktu izmantota, apbraucot Rīgas centru.

Starptautiskā lidosta "Rīga" kļuva modernāka un drošāka – atjaunots skrejceļš un izveidota nepieciešamā infrastruktūra.

Objektam tika veikta nepieciešamā izbūve, lai tas atbilstu nepieciešamajām minimālajām militārajām prasībām (MMP) lidlaukiem saskaņā ar NATO Lidlauku kritērijiem un standartiem (Bi-SC 85-5).

Saulkrastu apvedceļš ir lielākais no jauna būvētais infrastruktūras objekts neatkarīgās Latvijas vēsturē un pirmais no jauna būvētais lielceļa posms pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas.

Projekts, kas prasīja netradicionālus risinājumus, lai respektētu apkaimes telpas izjūtu, iemītnieku prasības un tuvu brauktuvei augošo vērtīgo koku bioloģiskās īpatnības.

Salaspils-Babītes apvedceļa mērķis bija nodrošināt satiksmes intensitātei un sastāvam atbilstošu nestspēju, drošības līmeni un autobraucēju komfortu.

Daugavas kreisajā krastā, Mārupes pagastā tikai 10 minūšu brauciena attālumā no Rīgas centra ir tapis pavisam jauns, labiekārtots ciemats "Sēļi".

Publiskā lietošanā esošo pagalmu un piebraucamo ceļu labiekārtošana un remonts Rīgā.

Līguma izpildes ietvaros veikti arī meliorācijas darbi, elektroapgādes un apgaismojuma tīklu izbūve, ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšanas darbi, uzstādītas ceļazīmes un veikti apzaļumošanas darbi.

Paveiktie darbi

24,2 milj. EUR

Izpildes laiks

2012. jūl. – 2013. okt.

Pasūtītājs

Rīgas domes Satiksmes departaments

Būvuzņēmējs

AS "A.C.B.", SIA "Tilts" un SIA "Viadukts"

Dienvidu tilta 3.kārta

Dienvidu tilta celtniecības mērķis bija izveidot Rīgā drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kura tiktu izmantota, apbraucot Rīgas centru.

Dienvidu tilta trases un Bauskas ielas mezglā ietvertas jaunas automaģistrāles – Jāņa Čakstes gatves un nobrauktuvju izbūve no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Izbūvēti divi divlīmeņu šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.

Pirms satiksmes tuneļa un atbalstsienu būvniecības pārlikts Jāņa Čakstes gatves maģistrālais gāzesvads un Bauskas ielas inženierkomunikācijas. Pirms satiksmes pārvada un apbraucamo ceļu būvniecības Ziepniekkalna ielā pārlikti divi maģistrālie ūdensvadi, kā arī pārbūvēts maģistrālā gāzesvada mezgls.

Trešās kārtas būvniecības ietvaros, paplašinot un pārbūvējot brauktuves, nodrošināta kustība divās joslās abos braukšanas virzienos.

Paveiktie darbi

Uzbēruma izbūve, 83,9 tūkst. m3

Drenējošā slāņa izbūve, 30,7 tūkst. m3

Šķembu pamatu izbūve, 18,7 tūkst. m3

Asfaltbetona segums, 32,3 tūkst. tonnas jeb
152,5 tūkst. m2, t.sk. virskārta 56,4 tūkst. m2

Dienvidu tilta un Bauskas ielas satiksmes mezgla izbūve

Dienvidu tilta un Ziepniekkalna ielas satiksmes mezgla izbūve

Lietusūdens kanalizācijas izbūve

Elektrisko un vājstrāvas tīklu izbūve

Nogāžu nostiprināšana ar ģeosintētiskajiem materiāliem un laukakmeņiem

Jaunu ceļazīmju un aizsargbarjeru uzstādīšana

Apzaļumošana

Dienvidu tilta un Ziepniekkalna ielas satiksmes mezglā izbūvēti:

Dzelzsbetona caurteka, 110 m

Gājēju tunelis, 88 m

Satiksmes tuneļi, 4 gab

Ceļa pārvads Ziepniekkalna ielā, 230 m

Troksni absorbējošā siena (ar pārklājumu putnu aizsardzībai), 1882 m

Dienvidu tilta un Bauskas ielas satiksmes mezglā izbūvēti:

2 rotācijas apļi vietējai satiksmei

Tunelis ar kreisās un labās rampas atbalstsienām