Dzelzceļa sliežu uzbēruma būvniecība Bolderājā

23.07.2015

Lai nodrošinātu satiksmes nepārtrauktību – vienlaikus savu ceļu varētu turpināt gan Daugavgrīvas šosejas autobraucēji, gan kravas vilcieni ceļā uz Krievu salu -, Bolderāja 2 stacijas tuvumā slejas 12 metrus augsts smilšu uzbērums. Lai to izveidotu, ceļu būvnieki izmantojuši 190 000 kubikmetru smilšu, kas ietilpst aptuveni 10 500 kravas mašīnās. „Šis uzbērums strādnieku vidū ir ieguvis slavu kā „nāves kalns””, jo būvdarbu laikā šajā uzbērumā savu funkcionēšanu ir beiguši pieci frontālie iekrāvēji, kā amizantu faktu būvniecības laikā atzīmē AS „A.C.B.” projektu vadītājs Dāvis Serdāns. Projekts ir saistīts ar Rīgas vēsturiskā centra un UNESCO Pasaules Mantojuma pieminekļa zonas atslogošanu no kravu pārkraušanas darbībām Daugavas labajā krastā, pārvietojot kravas termināļus no Andrejsalas un Eksportostas uz Rīgas brīvostas no jauna izbūvējamo teritoriju Krievu salā Daugavas kreisajā krastā. „Šajā projektā viens izaicinājums seko otram. Sākot ar to, ka objekta lielākā daļa atrodas uz purva, beidzot ar to, ka 12 metru augstais uzbērums jāizveido vietā, kurā nav praktiski nekādu piebraukšanas iespēju,” stāsta D. Serdāns. „Objektā strādājām visu diennakti, vairākus mēnešus pēc kārtas. 23 stundas bija reālais darba laiks, viena stunda tika veltīta degvielas uzpildīšanai un darbaspēka maiņai,” piebilst D. Serdāns. Uzbērums, kuru ikdienā šķērsos vairākas tonnas smagi kravu vilcienu sastāvi, no ierastajiem ceļa uzbērumiem atšķiras ar to, ka šis ir būvēts no ievērojami augstākas kvalitātes smiltīm. Šīm smiltīm ir lielāka filtrācija un ūdens tiek cauri daudz ātrāk. Stacijas Bolderāja 2 ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem būvniecības darbu pasūtītājs ir VAS „Latvijas dzelzceļš”. Projektu plānots realizēt divu gadu laikā, galvenajam ģenerāluzņēmējam „BMGS S” sadarbojoties ar vairākiem uzņēmumiem, to skaitā arī ar ceļu būves uzņēmumu AS „A.C.B.”, kas šajā objektā nodrošina zemes klātnes izbūves darbus.

Iepriekšējā ziņa Nākamā ziņa
Atpakaļ uz ziņām

Arhīvs